Personal branding

Top of mind

Steeds meer managers vragen mij om hun LinkedIn account te beheren om zo telkens top of mind te blijven binnen hun netwerk. Zij hebben er zelf geen tijd voor en vaak ook de affiniteit niet mee.

Hoe ga ik te werk?

Aan de hand van een gesprek stel ik nauwkeurig vast hoe de klant gepositioneerd wil worden. Wat de onderwerpen zijn, die belangrijk zijn voor de klant? Dan ga ik uitzoeken wat er speelt op het vakgebied van de klant om een zo breed mogelijk beeld te krijgen.

Strategie

Allereerst zorg ik dat het LinkedIn profiel zo efficiënt en effectief mogelijk is ingericht. Dat geldt zowel voor alle standaardinstellingen, maar bijvoorbeeld ook voor de opbouw en leesbaarheid van de samenvatting. Andere zaken waar ik op let: geeft de kopregel goed weer welk probleem de klant oplost (lees: is de klant goed vindbaar)? Kunnen ook mensen die niet gelinkt zijn gemakkelijk contact opnemen met de klant? Is de profielfoto representatief? Komen de vaardigheden en onderschrijvingen met de positionering van de klant overeen?

Uitvoeren

Met alle vergaarde informatie ga ik aan de slag met het uitvoeren van de werkzaamheden: systematisch Liken van berichten van relevante artikelen en updates van mensen uit het netwerk; het plaatsen van updates met toegevoegde waarde voor het netwerk en indien de klant ook blogs schrijft, dan het plaatsen en verspreiden van de blogs via de blogfunctie van LinkedIn. Het delen van artikelen van derden, het volgen van de juiste LinkedIn bedrijfspagina’s en lid worden van de groepen waar zowel vakgenoten, maar ook de doelgroep zit.

Tijdens mijn werkzaamheden is de klant vrij om zelf connecties te blijven maken en uitnodigen te accepteren.

Geen ruimte voor fouten

Het beheren van de reputatie van een persoon is een nauwkeurige klus en laat geen ruimte voor fouten. Bij mij is deze klus in betrouwbare handen.