LinkedIn magneet

In de toekomst komt LinkedIn met nóg een optie bij plaatsen van een “update” op LinkedIn – de magneet.

LinkedIn, magneet

In plaats van het meteen plaatsen van een bericht, klik je eerst op de magneet. Dan zegt LinkedIn: “Begin te schrijven en dan helpen we je de juiste mensen aan te trekken”. Dit doet LinkedIn gebaseerd op de vaardigheden die je op je eigen profiel hebt staan. Het moet wel een vaardigheid zijn die een aantal (nog niet duidelijk hoeveel) keer is onderschreven. Je kunt telkens drie vaardigheden kiezen. LinkedIn laat je bericht dan zien aan alle mensen met dezelfde vaardigheid.

Handig! Maar stel dat je niet dezelfde vaardigheden als je doelgroep op je LinkedIn profiel hebt staan? Dan bereik je de doelgroep niet of niet helemaal. Dat betekent dat de vaardigheden op je profiel een steeds belangrijkere rol gaan spelen en dat het dus verstandig is om goed na te denken over de vaardigheden die je invult. Je kunt er 50 invullen dus doe dat ook!

Het is niet aan te raden om fictieve vaardigheden te maken.

Als ik bijvoorbeeld een LinkedIn training onder de aandacht wil brengen dan kies ik niet “LinkedIn trainer” als vaardigheid, maar liever “marketing” als vaardigheid of “ondernemer” omdat personen met deze vaardigheden eerder geneigd zijn een training bij mij te volgen dan een collega die het zelfde type trainingen geeft.

Momenteel zijn er 100 mensen die met de magneet aan het testen zijn. LinkedIn is dus daadwerkelijk Artificial Intelligence aan het toepassen om jouw berichten te lezen!

Bekijk hier hoe het werkt in een video van Mario Martinez https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6336375541830164481

Comments are closed.