LinkedIn persoonlijk dashboard

kijk jij wel eens naar je persoonlijk dashboard? Die kun je zien als je in de bewerkingsmodus bent.

Helemaal links zie je hoeveel personen er op je profiel hebben gekeken. Je kunt even checken of daar iemand bij zit die je nog niet kent en wellicht een interessante connectie voor je is.  In het midden zie je hoeveel personen jouw bijdrage hebben gezien, mits je een bijdrage hebt gepubliceerd. En helemaal rechts staat het aantal vermeldingen in zoekopdrachten.

Dat gaan we even nader bekijken. Als je op het aantal klikt, opent er een volgende pagina. Je ziet bij welke bedrijven de personen werken die door een zoekopdracht op jouw profiel terecht zijn gekomen, je ziet welke functies de personen hebben die via een zoekopdracht op jouw profiel terecht zijn gekomen en je ziet de trefwoorden die ze hebben gebruikt waarmee ze op jouw profiel terecht zijn gekomen.

Als de trefwoorden helemaal niet overeenkomen met wat je doet of hoe je je wilt profileren, dan heb je werk aan de winkel! Je zult dan je profiel zodanig moeten aanpassen dat je wél gevonden wordt op wat je doet. Je kunt de zoekwoorden waarop jij gevonden wilt worden, toevoegen aan je profiel zodat ze gaan werken als een magneet. Er zijn meerdere plaatsen op je profiel waar je dat kunt doen maar begin vooral eens met te kijken naar je kopregel, zegt die wel wat je doet/welk probleem je oplost? Of staat er dat je “owner” bent. Het is niet waarschijnlijk dat mensen gaan zoeken op “owner”. Denk dus vanuit de doelgroep!

persoonlijk_dashboard_ linkedIn

Comments are closed.